Przesyłając nam swoje sugestie masz wpływ na wygląd i zawartość serwisu.

To prevent automated spam submissions leave this field empty.
Type the characters you see in this picture. (verify using audio)
Type the characters you see in the picture above; if you can't read them, submit the form and a new image will be generated. Not case sensitive.

Dodaj ogłoszenie Zapytaj eksperta

Jesteś tutaj

Nordic walking. Aktywność tylko dla seniora?



Dla każdego człowieka, niezależnie od jego wieku istotny jest regularny wysiłek fizyczny, który poprawia samopoczucie oraz kondycję fizyczną i sprawia, że dłużej można cieszyć się zdrowiem i dobrą sylwetką. Jednak trzeba pamiętać o tym, aby ruch był odpowiednio dostosowany do wieku i możliwości kondycyjnych.

Dla seniorów idealnym rozwiązaniem może być nordic walking, czyli szybki marsz przy pomocy kijków, odbywany na świeżym powietrzu. Szybkie chodzenie z kijkami angażuje bowiem prawie wszystkie mięśnie, nie obciąża kręgosłupa i organizmu, pozytywnie wpływa na poprawę krążenia oraz działanie układu oddechowego.

Nordic walking to sport dla osób w każdym wieku (również starszym), można go uprawiać w każdych warunkach, nawet miejskich (np. w parku). Należy tylko dostosować tempo marszu do własnych możliwości. Taki regularny trening wzmacnia system odpornościowy organizmu, odpowiednio go dotleniając, co powoduje likwidację komórek chorobowych (w tym rakowych), zmniejsza się zatem ryzyko zachorowania na raka. Nordic walking to dobry sposób na stres i odchudzanie. Pozwala zadbać o zgrabną sylwetkę, gdyż jak się okazuje, podczas marszu spala się więcej kalorii niż podczas spaceru, czy nawet w czasie biegu. Nordic walking jest do 40% skuteczniejszy i bardziej efektywny niż zwykły spacer, a przy tym angażuje ok. 600 mięśni.

Nordic walking jak chodzić

Nordic walking to odpowiednia technika chodzenia, polegająca na wyprostowanej sylwetce, wyprostowanych stawach łokciowych i wciągniętym brzuchu. Kroki powinny być naturalnej długości, a stopę należy stawiać najpierw na pięcie, wybijając się następnie z dużego palca. Trzeba pamiętać, aby odbijać się od podłoża poprzez kijki. Marsz powinien być dość szybki, miarowy. Na początku technika chodzenia może wydawać się skomplikowana, ale z czasem nabiera się wprawy.

Kijki do nordic walking

Podstawowym wyposażeniem do nordic walking są odpowiednio dopasowane kijki. Jest to właściwie jedyny poważniejszy wydatek. Oczywiście trzeba pamiętać też o wygodnym stroju i butach. Kijki do nordic walking to nie kije trekkingowe (specjalistyczne kije przeznaczone do trudnych terenów), ale i one muszą być dobrze dobrane do wzrostu danej osoby. Można w tym celu skorzystać ze wzoru:

Długość kijka = 0,68 (dla początkujących) lub 0,72 (dla zaawansowanych) x wzrost osoby w obuwiu do ćwiczeń (w cm)

Oprócz długości istotne jest, by kijki nie były za ciężkie oraz kształt rączki pasował do dłoni. Zakończenie kijków powinno być dość ostre, żeby bez problemu wbijały się w nawierzchnię (na chodnik zalecane są gumowe nakładki).

Nordic walking może być bardzo przyjemną i ciekawą formą odpoczynku oraz spędzania wolnego czasu w towarzystwie przyjaciół i bliskich, zwłaszcza dla seniorów.

 

 

 

Fot.ByGiorgioMinguzzi

Podobne artykuły

Komentarze

Dodaj komentarz

Type the characters you see in this picture. (verify using audio)
Type the characters you see in the picture above; if you can't read them, submit the form and a new image will be generated. Not case sensitive.